Pravděpodobně jste již vyzkoušeli podpořit vaši firmu na Facebooku. Přišlo vám to nudné? Nabízíme vám seznam věcí, které je třeba udělat a kterých se naopak vyvarovat při práci s propagačními nástroji nabízenými touto sociální sítí.

Mezi úspěchem a kontroverzí je sociální síť Facebook známá každému z nás. Svojí popularitou u českých uživatelů aktivních na této platformě, se Facebook nestává pouze výhodou, ale přímo nutností pro podporu a růst vašeho podnikání. Abychom vám pomohli uspět, tým registracnipokladny-info.cz vytvořil seznam deseti věcí, které musíte udělat a kterých se vyvarovat při vytváření Facebookové stránky vašeho podnikání.

1) Nevytvářejte pro vaši podnikatelskou činnost osobní účet na Facebooku

Pokud se rozhodnete vytvořit podnikatelskou stránku namísto osobního účtu, budete mít k dispozici celou řadu nástrojů, které vám umožní sledovat statistický vývoj vaší Facebookové komunity. Byla by škoda, kdybyste o tuto možnosti přišli. Vzhled osobního profilu na Facebooku působí neprofesionálně a nemáte možnost získat více než 5 000 přátel, což výrazně snižuje vaše publikum a vaše šance na zvýšení popularity na Facebooku.

2) Vytvořte si firemní Facebookovou stránku

Zcela zdarma, budou vaše stránky přístupné všem aktivním uživatelům Facebooku. Vaši zákazníci a potenciální zákazníci jsou na Facebooku, jděte se s nimi seznámit!Pokud nemáte internetové stránky, může vaše Facebooková stránka posloužit jako nástroj k shromáždění všech potřebných informací pro prezentaci vašich aktivit potenciálním zákazníkům. Můžete zde prezentovat souhrnné informace o vašem podnikání, kontaktní údaje, otevírací dobu, prezentaci vašich služeb a zboží, které nabízíte. Pokud máte internetové stránky, můžete zde uvést na ně odkaz, nebo přidat tlačítko s přímým kontaktem na vaši firmu k poskytnutí více informací.

3) Nezveřejňujte pouze propagační obsah

Tím, že správně spravujete své Facebookové stránky, budete moci vytvořit osobní kontakt se svým publikem, což vám pomůže s nimi postupně vytvářet obchodní vztahy. Pokud bombardujete své fanoušky pouze příspěvky „k prodeji“, uživatelé se brzy začnou nudit. Snažte se vaše stránky polidštit přidáním humorných příspěvků, vztahujících se k vaší oblasti podnikání, poskytováním bezplatných rad, vytvářením anket nebo dotazy na vaši komunitu, apod. Lidé ocení vaši velkorysost, vaši kreativitu a vaši odbornost; je to dobrý způsob k získání více „lajků“, což povede ke zvýšení počtu vašich fanoušků. Uživatelé nejsou na Facebooku primárně kvůli nakupování. Proto musí být vaše marketingová strategie mnohem jemnější.

4) Označte sebe jako místní podnik

Chcete-li, aby zákazníci navštívili místo vašeho podnikání, vytvořte obsah, který je zaměřen na vaši komunitu a označte místo pomocí „@ + vaše jméno stránky“. Navíc můžete přidat umístění do názvu a popisu vašeho příspěvku, abyste zvýšili viditelnost vaší adresy. Každý detail se počítá.

5) Nekupujte falešné „lajky“, ale podporujte vaše příspěvky

Buďte trpěliví, zakoupení falešných „lajků“ vám nepomůže zvýšit vaši popularitu na Facebooku. V uplynulých letech se na sociálních sítích rozmohl „lov“ falešných „lajků“. Nedělejte stejnou chybu! Riskujete zablokování vaší stránky a zbytečně utrácíte peníze.

Je mnohem výhodnější, když vaše stránka zvýší vaši popularitu tím, že investujete jen pár set korun. „Propagace“ vašich příspěvků je organizována ve třech etapách: a) Zvolíte cílové publikum z různých kritérií: místo bydliště, věk, pohlaví atd. b) Zvolíte rozpočet a dobu trvání propagace. c) Zvolíte způsob platby. Je to snadné! Jak vidíte, možnost propagace je rychlý a snadný způsob, jak k vám přilákat nové zákazníky!

6) Nezveřejňujte urážlivé poznámky ani jako obranu

Toto téma hovoří za sebe a nebudeme se jím zabývat: je zbytečné poškodit si vaši e-reputaci nevhodnými poznámkami k jakémukoli uživateli nebo se zaměřit na konkurenční společnost, osobnost atd. … na internetu. Pokud vám někdo píše nevhodné komentáře, nahlaste to, zablokujte ho a moderátor platformy udělá, co je třeba.

7) Přidejte tlačítko ve vašich statusech

Nejprve si uvědomte, že tato funkce je zdarma a že může být velmi užitečná pro vaši Facebookovou stránku. Tlačítko optimalizuje tok návštěvnosti vašich webových stránek a současně povzbuzuje uživatele sociální sítě k interakci s některým z vašich příspěvků. I když je tato možnost inovativní, neudělá celou práci sama. Pokuste se publikovat titulek a obrázek, který by mohl přilákat pozornost na Internetu. Tato praxe vám pomůže zlepšit zapojení vašich čtenářů a zvýšit atraktivitu na vaší stránce na Facebooku.

8) Nebojte se snížit publikum pomocí cílení okruhu uživatelů

Chcete-li lépe poznat své publikum, můžete nejdříve provést průzkumy na vaší Facebookové stránce, nebo prostřednictvím e-mailového newsletteru (pokud máte). Statistiky vám mohou také pomoci lépe definovat vaše publikum, tedy typický profil vaší klientely. Čím více filtrujete vaše kampaně pomocí cílení okruhu uživatelů, tím lepší budou výsledky. Na druhou stranu příliš mnoho nastavení cílení nebude pro vaši marketingovou strategii příliš zajímavé. Příklad: pokud provozujete dámský kadeřnický salon v Táboře a obecně máte poměrně mladou klientelu, necílíte na všechny ženy a muže 18 až 80 let po celé republice; bude lepší zaměřit se na ženy ve věku 18 až 40 let, které žijí v oblasti Tábora.

9) Podporujte zapojení vašich fanoušků

Byla o tom zmínka už dříve, míra angažovanosti na vaší Facebookové stránce je kritériem, které by se nemělo zanedbat. Právě naopak, angažovanost vašich příspěvků umožňuje měřit efektivitu vaší stránky, především na základě výsledků a statistik vašich příspěvků, s přihlédnutím k různým uživatelským interakcím uživatelů na různých oblastech vaše stránky. Chcete-li zvýšit procento angažovanosti, zvolte příslušné profilové a úvodní fotografie, používejte označení značek obchodních partnerů, uživatelů (vždy odůvodněné), vytvářejte ankety, otevřete diskusi, atd.

10) Nepublikujte fotografie vašich zákazníků bez jejich svolení

Je možné, že se někteří vaši zákazníci nechtějí stát hvězdou na vaší Facebookové stránce, ba ani jednoho příspěvku. Z komunitních a právních důvodů VŽDY vyžádejte souhlas osob, které jsou na vašich fotografiích zastoupeny, a získejte souhlas rodiče nebo ručitele pro nezletilé. Dále věnujte pozornost autorským právům k obrázkům a publikovaným textům. Pokud máte nějaké pochybnosti, neváhejte se poradit s weby, které obsahují databázi fotografií, jako je např. Pixabay.com.

Nyní máte všechny znalosti, které potřebujete, abyste mohli začít s vaší marketingovou strategií na sociální síti Facebook!

Váš tým registracnipokladny-info (link: http://registracnipokladny-info.cz/)